El 2019 es va aprovar la LLEI DE VOLUNTARIAT DE LES ILLES BALEARS, que inclou importants novetats, tant en drets com en deures, al voltant de la figura del voluntari/a. La llei obliga a les entitats, entre d’altres, a disposar d’un PLA DE VOLUNTARIAT, d’un itinerari formatiu del voluntariat i d’un codi ètic, a més d’haver de crear i mantenir, per exemple, un registre de persones voluntàries.L’adaptació a la llei no és fàcil i, per això, si encara teniu feina a fer en aquest sentit, val molt la pena que prengueu nota d’aquesta formació en línia que oferirem el dijous 22 d’octubre de 17 a 19 h: PLA DE VOLUNTARIAT – QUÈ ÉS, COM FER-LO I QUÈ HA D’INCLOURE? En la formació, a càrrec de la Secretaria Tècnica de la PLAVIB (Plataforma de Voluntariat de les Illes Balears), intentarem donar resposta a preguntes com aquestes:
- Què és un voluntari i què no és un voluntari.
- Què és un pla de voluntariat.
- Perquè s’ha de fer i per a què.
- Qui l’ha de redactar i qui l’ha de conèixer.
- A què obliga la llei (aspectes destacats del nou marc legal a les IB).
- Quins aspectes ha d’incloure el pla.
- Planificar la redacció d’un pla: què hem de saber (hem de recollir dades?), què hem de preparar i com ho hem de preparar per poder afrontar la redacció del pla.
També oferirem un model senzill que pugui facilitar a tothom la redacció, un document base que serveixi de plantilla per a la majoria d’entitats. Tingueu en compte que el Consell ens ha informat que ha de sortir publicada una línia d’ajudes per a temes relacionats amb el pla de voluntariat. Val la pena estar preparat per quan surti la convocatòria!
Si hi voleu assistir, us hi heu d’inscriure. Al cartell teniu la informació de com fer-ho.